W związku z opublikowaniem komunikatu Ministerstwa Finansów o błędach pojawiających się w oprogramowaniu do wysyłania PIT-ów przez internet, chcemy uspokoić wszystkich użytkowników pitroczny.pl.
W aplikacji pitroczny.pl nie ma możliwości wysłania e-deklaracji do testowej bramki Ministerstwa Finansów. Tym samym, wszystkie prawidłowo wygenerowane i wysłane e-deklaracje, trafiają do „produkcyjnego” systemu ministerstwa. Proces wysyłania deklaracji PIT online za pośrednictwem pitroczny.pl opisano poniżej.
Wysyłanie e-deklaracji za pośrednictwem pitroczny.pl
- Deklaracje wypełnione i wysłane za pośrednictwem aplikacji pitroczny.pl zostają przesłane do produkcyjnego (prawidłowego) systemu Ministerstwa Finansów.
- Po przetworzeniu dokumentu przez system ministerialny, użytkownik otrzymuje maila zwrotnego z informacją o prawidłowym przetworzeniu deklaracji oraz z numerem identyfikacyjnym, który umożliwia sprawdzenie statusu przesłanej e-deklaracji.
- Aby sprawdzić status przesłanej e-deklaracji lub otrzymać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) w formacie PDF, należy na dokumencie dostępnym na stronie Ministerstwa Finansów wprowadzić podany identyfikator deklaracji oraz kliknąć „Pobierz UPO”.
Urzędowe Poświadczenie Odbioru można zachować, zapisując je na dysku komputera bądź drukując.